Отбасы құндылықтары ол бірінші орында тұратыны сөзсіз. (өз отбасына қайтаруға немесе жаңа отбасына беруге) бала балалар үйінің стационарлық топтарында болған барлық уақытта жүргізіледі (қабылдау бөлімшесінде, қабылдау бөлімшесінің оңалту тобында, әлеуметтік отбасыда – ерекше «қиын» балаларды отбасына орналастыруға дайындау тобында). Жас ерекшеліктері әр түрлі әр топта – 8-16 баладан. Психологтардың негізгі міндеті – пролонгацияланған диагностика және баланың жүйке-психикалық және эмоционалдық күйі туралы, тұлғасының ерекшеліктері мен танымы, оның қиындықтары мен қажеттіліктері туралы толық қорытынды жасау. Жоғары психикалық функцияларының (назар аударуы, қабылдауы, есте сақтауы, ойлауы және т.б.) қалыптасу деңгейін зерттеген кезде диагностикалық материалдарды стандартты жинаудан бөлек нейропсихологиялық диагностика белсенді түрде пайдаланылады. Психологиялық диагностика және бақылау нәтижелері баламен терапевтік жұмыс жүргізуге негіз болып табылады. Асырап алушы отбасына орналастыру: Әлеуетті асырап алушы тәрбиелеушілер іріктеуден (психологиялық тестілеу, жеке сұхбаттасу) және дайындықтан (психологиялық тренинг форматындағы асырап алушы ата-аналар мектебі) өтеді. Асырап алушы отбасын таңдаған кезде баланың өзіндік қажеттіліктері, оның жеке тарихының және өмірлік тәжірибесінің ерекшеліктері, сондай-ақ тәрбиелеушілердің мүмкіндіктері мен кездесулері ескеріледі. 89 Баланы отбасына орналастыру жобаның барлық қызметтері бірлесе әзірлеген жеке жоспар бойынша жүргізіледі. Бұл жоспар жұмыс тәртібінде түзетілуі мүмкін, бірақ негізгі идея – бір-бірімен танысу және үйрену үшін берілетін уақыт пен біртіндеп жүзеге асыру. Әдеттегі жүйелілік келесі қадамдарды қамтиды: 1) жоба мамандарының пікірі бойынша алмастырушы отбасына ауысуға іштей дайындалған бала туралы мәліметтермен әлеуетті тәрбиелеушілердің танысуы (критерийлері – әлеуметтік бейімделу деңгейі, эмоционалдық жүктемені азайту және баланың өз қалауы); 2) нұсқаны, сондай-ақ жақын арадағы жоспарларды талқылау және қабылдау; 3) баланың өзімен жеке танысу, оған болжамды отбасының барлық мүшелері туралы айтып беру, фотосуреттерін көрсету, қысқа уақыттық бірлескен қызмет: серуендеу, театр немесе киноға бару және т.б.; 4) баланың демалыс күндері отбасына баруы; 5) мектептегі демалыстар кезінде әлеуетті асырап алушы отбасында тұруы (меймандос отбасы); 6) уақытша келісімшарт жасап отбасына орналастыру; 7) баланың аталған отбасында тұруы туралы тәрбиелеушілермен тұрақты келісімшарт жасау. Болашақ асырап алушы отбасы мен баланың танысуының барлық кезеңдерінде жоба өкілдері олармен тығыз қарым-қатынаста болады. Жалпы, бала қаншалықты үлкен болса және үлкендерден қатты жәбір көрсе оған танысуға және ауысу туралы шешім қабылдауға соншалықты көп уақыт қажет болады.
R-ақпарат